سید رضا صدرالحسینی در جام جم آنلاین مطرح کرد

 مقاومت فلسطین خواستار صلح پایدار و عادلانه

مقاومت تا رسیدن به نقطه‌ای مطلوب برای آزادی فلسطین و آرمان ملت فلسطین قطعا دست برتر خود را با پذیرش آتش‌بسی یک طرفه از دست نخواهد داد. این در حالی است که باید تاکید کرد مقاومت فلسطین هیچ‌گاه میز مذاکرات را برای برقراری آتش‌بس و صلحی پایدار و عادلانه ترک نکرده و نخواهد کرد.
مقاومت تا رسیدن به نقطه‌ای مطلوب برای آزادی فلسطین و آرمان ملت فلسطین قطعا دست برتر خود را با پذیرش آتش‌بسی یک طرفه از دست نخواهد داد. این در حالی است که باید تاکید کرد مقاومت فلسطین هیچ‌گاه میز مذاکرات را برای برقراری آتش‌بس و صلحی پایدار و عادلانه ترک نکرده و نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۴۵۶۰۰۰
نویسنده سید رضا صدرالحسینی | کارشناس روابط بین‌الملل

۲۱۷ روز از آغاز جنگ در غزه می‌گذرد و در روز‌های اخیر موضوع آتش‌بس و جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی برخی از موضوعاتی است که رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار به آن پرداخته‌اند. در این بین باید به این نکته توجه داشت که قطعا آتش‌بس ناعادلانه و آتش‌بسی که نتواند درخواست‌های مشروع مقاومت فلسطین را برآورده کند، قابل قبول نخواهد بود. فراموش نکنیم که در طول هفت ماه گذشته مقاومت دست برتر را داشته و با حمایت همه جانبه مردم مظلوم و مقتدر غزه توانسته ماشین جنگی رژیم صهیونیستی را به گل بنشاند.

لازم به یادآوری است که دقت مقاومت فلسطین و حماس در پذیریش آتش‌بس بسیار هوشمندانه و بموقع صورت گرفت، زیرا قطعا آن توافقی که نمایندگان رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن‌ها در مصر مطرح کرده بودند، امکان اجرا و عملیاتی شدن نداشت. در این بین مقاومت فلسطین نیز به خوبی می‌دانست که برای چنددهمین بار در حدود هفت ماه گذشته می‌تواند، بد عهدی رژیم صهیونیستی را به افکار عمومی و جهانیان نشان دهد.

بنابراین با توجه به پاسخ مثبت مقاومت به توافق به عمل آمده در مصر و عدم انجام مفاد آن از سوی رژیم صهیونیستی و تداوم حملات هوایی و توپخانه‌ای به رفح و گردنکشی نتانیاهو و فرماندهان نظامی رژیم در خصوص تداوم این جنایات می‌توان به شرایط پی برد و دریافت که مقاومت تا رسیدن به نقطه‌ای مطلوب برای آزادی فلسطین و آرمان ملت فلسطین قطعا دست برتر خود را با پذیرش آتش‌بسی یک طرفه از دست نخواهد داد.

این در حالی است که باید تاکید کرد مقاومت فلسطین هیچ‌گاه میز مذاکرات را برای برقراری آتش‌بس و صلحی پایدار و عادلانه ترک نکرده و نخواهد کرد. به عبارت دیگر بهترین شیوه برخورد با عهد شکنی و دوگانگی‌های مکرر رژیم صهیونیستی‌ تعلیق مذاکرات تا زمان ایجاد شرایط مناسب خواهد بود.

مساله دیگری که از سوی برخی رسانه‌های غربی مطرح می‌شود، این است که برخی کشور‌های عضو ناتو و بویژه آمریکا قرار است ارسال برخی تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف کنند، در این خصوص نیز باید تاکید کرد که این روز‌ها برخی موضوعات غیر واقعی که از جانب این کشور‌ها بیان می‌شود، قطعا برای مردم آزاده جهان مسموع نیست. به عبارت دیگر سوابق تیره و تار این کشور‌ها بویژه در هفت ماه گذشته قابل فراموش شدن نیست. این در حالی است که افزایش حملات به مردم غزه در گذرگاه رفح نیز حتما با چراغ سبز حامیان غربی آن‌ها صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها